Aantal eetmomenten per dag

Betreft gewichtstoename zijn de meningen over het aantal eetmomenten per dag verdeeld. Normaal gesproken is het het beste om het aantal eetmomenten per dat te beperken tot drie keer. (ontbijt, lunch en avondmaaltijd). Door in één keer veel te eten wordt de opslag van voedingsstoffen en onverzadigde vetten verhoogd.

Wanneer je meerdere malen per dag zou eten zorg je ervoor dat je verbranding hoog en constant wordt. Dit is natuurlijk niet wenselijk wanneer je wil aankomen in gewicht.

Echter is het voor vele mensen een hele klus om de vele calorieën binnen te krijgen in drie maaltijden. In dit geval wordt aangeraden om het aantal eetmomenten te verhogen naar vijf á zes keer per dag. Dit zal de stofwisseling verhogen, maar omdat men in dit geval makkelijker meer calorieën naar binnen kan werken dan in drie maaltijden, wordt dit wel gecompenseerd.

Voor veel mensen die problemen hebben met het wegwerken van grote hoeveelheden voedsel in één keer is dit natuurlijk een zeer geschikte oplossing. Echter maken omstandigheden als een drukke baan, tijdsgebrek of andere reden het niet altijd mogelijk om vijf á zes keer per dag te kunnen eten.

Daarom raden wij mensen aan om gewoon drie keer per dag te een normale hoeveelheid te eten. Om er alsnog voor te zorgen dat u genoeg calorieën binnenkrijgt om gewichtstoename mogelijk te maken, neemt u na afloop van uw maaltijd een weightgainer shake. Deze zijn namelijk makkelijk en snel op te drinken. Op deze manier zorgt u ervoor dat u in korte tijd alsnog genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt.